it's about my life

My photo
gombak, selangor, Malaysia
Thanks Allah for everything.

my birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 1, 2010

war!

minggu ini memang minggu perang.
menarik.
tak ada kaitan dengan hidup aku.
tapi ini semua berkaitan dengan keluarga besar aku.
wahh, kira ada kena mengena dengan akulah ye.
adus
macam tu hidup.
kita semua haruslah faham konsep hidup
(mungkin masing2 ada konsep mereka sendiri)

1. tak semua yang kita nak akan dapat sebulat-bulat macam yang kita nak.
2.tak ada benda sempurna dalam dunia.
3. jadilah yang terbaik untuk diri sendiri.
4. selagi bernyawa, janganlah sesekali melunturkan segala nilai-nilai murni yang harus/wajib ada.
(masing2 tahulah kan)
5. ibu ayah mak: the best person i ever had.
6.jangan buat sesuatu dengan hawa nafsu. buat dengan mata hati yang rasional
7. kenali diri anda
8. jangan percaya kalau orang kata dia benar-benar kenal anda.
(sebab dia boleh jadi orang yang benar-benar tak kenal kita)

tadi cerita pasal perang.(ada kena mengena dengan konsep hidupkah)
perang keluarga besar.
sana sini perang.
semuanya akibat dari sikap TAK BERTANGGUNGJAWAB!!
kasihan.
dan pihak yang dibesarkan huruf seperti di atas ialah LELAKI.
benci dengan golongan ini. sungguh.
keluarga.
sabarlah.
samapai masanya aku bersuara walaupun aku adik, aku akan bersuara.
biar aku dilempang, diterajang, dihempas peti ais, aku puas.
mati sekalipun, aku sanggup.
asalkan aku puas berperang!
aku doakan kau dirahmati Allah selepas kau buat ibu-ibu kau menangis.
salam.

No comments:

Post a Comment