it's about my life

My photo
gombak, selangor, Malaysia
Thanks Allah for everything.

my birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 11, 2011

rampas

tak perlu hanya duduk sahaja .
tak perlu hanya duduk di takuk lama .
aku perlu bangkit .
bangun semula dari tempat itu .
yang buat aku leka selama ini .
sejauh mana mampu aku
terus begini .
di mana maruah anak bangsa
harus diletakkan
bagaimana masa depan diri .
harus dipertaruhkan .
di bawah kaki ?
di bawah aras ?
di atas bahu ?
di atas junjungan ?

sejauh mana mampu
aku hanya mampu melihat
anak bangsa
dicaci .
diperkotak-katikkan .
direndah-rendahkan
ilmunya
mahupun akhlaknya .

digadaikan masa depan mereka .
mana kau tahu .
kau tahu budak itu takkan ke mana .
pemikiran kau itu terlalu ceruk dan haprak .
sekurang-kurangnya
biarlah mereka tahu mengeja nama sendiri .
pandai mengira 1. 2. 3.
tidak keterlaluan aku katakan .
kau telah derhaka pada kebajikan anak-anak kau .

p/s : walau tidak berharta kau sekalipun , tolonglah . jangan kau rampas hak anak-anak itu . yang tidak sempat melihat masa depan mereka .

No comments:

Post a Comment