it's about my life

My photo
gombak, selangor, Malaysia
Thanks Allah for everything.

my birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 5, 2011

buhsan punya cerita

assalamualaikum w.b.t .

hyep , hyep !
entri kali ni, lain macam cket .
*ayat aku jadi lebey rockers cket . :)
supaya sesuai dengan moOd aku nak tulis entri ini .
dan entri kali ini , aku nak promote blog yang beshhhh ! aku penah baca.
aku syorkan korang semua bacalah blog bessshhhhhhh 2 . gerek seyh mereka .
bila da baca banyak2 topik tu .
aku terfikir .
selama ni , bukan setakat yang suka-suka-suka-buhsan-buhsan-buhsan-buhsan-buhsan.
lelaki pon .
betul ke baru 1 tahun couple dah buhsan ? dah pandai nak merungut .kang time dah kahwin , macam mana ? masa baru bercinta dulu , oke je wat benda2 rutin 2 sesama . bila da 2 tahun couple , tetiba lak buhsan . HARUSLAAA !
bongek ! kau ingat kau jee nk rasa buhsan tu .
depa pon nak rasa gak .
ishhh !
aku pon rasa wajarlah rasa buhsan .
nak tahu kenapa wajarnya .
kalau tak ada rasa buhsan ,
buhsan tu boleh menyemarakkan lagi hubungan korang .
tahu sebab apa ?
bila dah buhsan , kita akan lama tak mesej . kita akan lama tak kol kan ?
so, akan ada masanya , kita akan rasa rindu bapak ahhh ! kan ? kan ?

kalau tak ada rasa buhsan ,
akan datanglaa idea kreatif lagi bodoh !
kan ?
yelaa , nak hangatkan balik hubungan korang yang hambar tu . kan ?
tulaaaa :)

tapi, persoalannya ,
kenapa dulu boleh jee anta aku balik sampai kat tangga.
kalau boleh nak anta aku sampai kat bilik . haha
kenapa dulu boleh jee makan sesama bekpes (padahal macam bangun awal jee kan) , lunch ,
tea , diner, supper (kalau tak membuta lagi laa )
kenapa dulu boleh jee wish gud nyte kat aku tiap2 malam .
kadang-kadang tu , tak sampai malam lagi dah wish gud nyte tauuu. (jeles tak) haha

entahlaa kan .
di situ datanglah relevannye ada perkataan buhsan tu .
bila dah buhsan .
mula laa .
gatal2 nak cari mata lain .
gatal2laaa nak cari rusuk baru nak anta sampai ke katil (kalau bolehlaa)
motip ?
tak diketahui .
tanyalaa mereka .
kalau tanya aku ,
aku bagilaa persepsi aku lak .

hidup aku simple .
aku sayang kau .
aku kata aku sayang . maksudnya . aku sayang kau .
sampai mati .
sebabnya , kalau kita putus kat tengah jalan . kita akan sayang sama lain sebagai kawan kan ?
dan kalau kita kahwin , wajiblah kita saling menyayangi sampai mati untuk sehidup semati sampai mati kan ?
sumpah ! jujur aku cakap . akan datang rasa buhsan tu .
tapi tolongggg laaa . jangan rasa buhsan tu matikan rasa sayang aku pada dia .
InsyaAllah , moga-moga Allah sentiasa berkati hubungan kita . moga kita akan dapat melalui hari-hari kita halal untuk sama lain .

kalau kau buhsan dengan aku .
bagitau jee aku .
jangan nak pendam sorang-sorang . jangan nak ngade2 nak kongsi buhsan tu dengan perempuan lain .
nanti perempuan tu masuk line lak !
kau dengan perempuan tu aku pelengkung nanti .
kita slow talklaa , we'll try how to overcome masalah bang*** nih .


kalau aku ada buat salah dengan kau .
aku kan ada sayang kau. kau pon ada sayang aku dalam hati kau .
jadi, kalau apa-apa , cakap sajaaa .
dengan cara yang betul .
kita bukan budak-budak lagi kan .
kita dah matang kan ? kan ?
kan aku sayang kau .
maafkan aku .


aku bukan macam perempuan lain .
mungkin yang pernah kau minat dulu .
yang cun-cun gitu .
yang ayu-ayu gitu .
aku kan komander (sekarang mana ada komander da , ada nama lain)
so, faham2laa .
suara pon ala2 jantannn gituuu .
gaya pon ala2 sarjan gituuu .
tapi aku masih seorang perempuan biasa .
ada hati . ada hari nak moody . ada hari nak mengada-ngada dengan kau.
ada hari nak mengamuk . ada hari nak dengan kau jee .
ada perkara lain lagi yang buat aku lain dari mereka .
boleh tak kita rahsiakan untuk kau dan aku jee ?
haa , masing-masing sibuk nak tahulaa tu . :)

**awak, bila baca 'aku & kau' tu , tolong gantikan dengan saya dan awak yee .
sayang awak . hormat awak . :)

apapun , komunikasilah sayang-sayang semua dengan yang tersayang kalau ada apa2 masalah dengan pasangan masing2.
yang lelaki , takpayahlaaa nak layan sangat ego kau . boleh bawak ke mana je kalau makwe korang da sentap+bawak diri= melepaslaa korang .
yang perempuan , takpayahlaa nak layan emosi sangat (termasuklaa yang menulis ni pon) , bawak-bawak bertendang bertenang. cuba tanya, borak-borak dengan dia .
aku pon cuba untuk berubah untuk menjadi yang lebih baik untuk diri sendiri dan untuk dia .



p/s: aku harap dan akan berusaha atas apa yang kita ada dan sedang adakan ini akan kekal sampai masa kita menjadi halal dan seterusnya sampai mati . sayangsm. awak bagaimana ?

No comments:

Post a Comment