it's about my life

My photo
gombak, selangor, Malaysia
Thanks Allah for everything.

my birthday

Daisypath Happy Birthday tickers

my anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 15, 2012

ingin bernikah & rancangan Allah

dari jauh
kau lihat aku
berkeinginan yang amat sangat 
untuk bernikah .
untuk ada keluarga sendiri . 
untuk ada bulan madu . 
untuk ada cahaya mata sendiri .
tidak perlu menumpang cahaya orang lain.
untuk ada kereta kita berdua sendiri .
untuk realisasikan impian kita . bukan hanya aku . tapi kita .

dari jauh .
kau kenal aku begitu . 
pada nyatakan . kau tidak kenal aku yang lain ini . 
aku berkeinginan . 
sungguh . 
siapa tidak punya angan begitu . 
tapi 
aku ini hanya hambaNya . 
aku tahu Allah tahu yang terbaek . 
aku tahu Allah tahu aku belum bersedia lagi untuk itu . 
untuk semua komitmen . 
yang paling aku pasti , Allah tahu aku belum puas lagi memuaskan hati untuk menjadi hampir terbaek untuk suamiku . 
aku sangat percaya . 
Allah akan beri bila kita dah bersedia walaupun kita rasa kita sudah bersedia . 
dan Allah tahu yang terbaek buat kita walaupun kita rasa itu sudah menjadi terbaek buat kita . 

p/s: Allah maha Mengetahui , Allah yang Maha Berkuasa , Allah maha Besar . yakin pada Allah , usaha dekatkan diri lagi dengan Allah , dan rasalah cukup dengan ada Allah . tiada tuhan lain selainNya :)


2 comments:

  1. jujur. memang ada benarnya. tapi acapkali manusia sering lupa tentang perancangan Allah kerana sibuk mengangankan perancangan sendiri..

    ReplyDelete
  2. betul2 . adatlaa dalam kehidupan begitu , ye dak . semoga jika kita terlupa , mohon Allah kembalikan kita semula ke jalan yang benar & sedar . :)

    ReplyDelete